Sjuk....

Jag är sjuk, så har inte blivit så mke ridning. Och skriver inte alla pass i bloggen som jag tänkt från början. Men några iaf.. Skulle eg rida Zootis fredag o söndag iaf. Men eftersom jag är sjuk och man inte är "välkommen" till stallet med magsjuka så blev det ingen ridning. Kan iofs förstå att man inte vill bli smittad med magsjuka.
Fast jag börjar nästan fundera vad det är och om det verkligen smittar. menmen har haft det i fyra dagar nu.
Har inte smittat ngn vad jag vet iallafall. Har ringt sjukvårdsrådgivningen o dom sa att om det inte är bra imorgon skulle jag ringa vårdcentralen. Aja hoppas de går över snart!

Red Zootis i onsdags iaf. For ut i skogen lilla rundan. Red barbacka o skrittade fram länge. Gjorde tempoväxlingar i skritt o hon lyssnade superbra. Sen kortade jag tyglarna o ställde höger, vänster, rakställd osv. Började inte trava föränn hon kändes riktigt fin i skritten. Hon var superfin i traven direkt. Sen tog jag en galopp, ingen lång, hon var inte riktigt lika fin i galoppen. Var supernöjd med henne ändå för hon var så fin i övrigt. Och galoppen var inget jag fokuserade på under just det ridpasset. Sen behöver hon nya skor också (hovslagaren är sjuk) så tog de rätt lungt med mke skritt. Red i ca 35 min gissar jag.

Såklart har hon inte bara stått. Linda har ridit henne eller iaf skrittat.

<3at mitt




Kommentarer
Postat av: Sarah

Nämen, krya på dig gumman! Hoppas vi ses på tisdag! KRAM

2011-09-18 @ 20:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0