Dressyr

Ikväll stod dressyr på schemat. Fick rida finaste Baily igen!
Känns bra att jag slapp byta häst nu när det börjat gå så bra.
Vi red öppna på halva långsidan och sluta på medellinjen.
Det gick ganska bra i höger varv, lite sämre i vänster.
Han gick i jättetrevlig form och var så duktig så!
Känndes så sjukt bra att jag kunde vara så mjuk i handen hela passet. Har en tendens att bli stum i handen så det blir lite dragkamp ibland. Ska försöka hålla kvar min känsla i handen när jag byter häst också.
När jag rider Zootis blir jag lätt hård i handen, särskilt ute för hon blir så stark. Men ska verkligen försöka tänka på det nu. måste ju ta i henne då hon blir stark, men ändå inte ta för mycket så hon blir ännus starkare.
Ska rida henne på torsdag och jag känner mig så peppad!
Ska också börja träna igen, ska försöka lägga in corepass regelbundet. Även om jag inte tycker det är det roligaste av det man kan välja att träna. Det behövs verkligen kan jag säga. Behöver bli mycket starkare i mellandelen.
Var ett jättebra ridpass idag och även i söndags!

Fotade lite bilder i stallet idag.

Fick inte till nån bra bild på Baily men ni får den bästa bilden på oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0