Bus

Red ut på bushästen! Anna, Johanna och deras barn var ute med Celina och Doris så Zootis hade väääldigt bråttom, kunde knappt skritta. Men om de var bakom henne var hon som vanligt.
Skrittade fram så gott det gick. I traven försökte jag göra som Elin sagt minska/öka. Har fått i läxa att jag ska klappa henne, har märkt att jag är jättebra på att berömma ute så det behöver jag inte tänka på.
Vet inte om jag berömmer mindre när jag rider på banan eller om det bara var den gången. Hon var ganska pigg och busig idag. Hon tog rätt galopp i nästan alla vänsterfattningar. Duktig!
 
Men la såklart till nått litet bocksprång i fattningen. Måste ju protestera lite! Vänstergaloppen är ju så jobbig! Gjorde några fattningar och lät henne galoppera på. Nått litet bocksprång blev det. På hemvägen började hon öka, inte jättemycket dock. Försökte minska galoppen men då började hon bocka ganska mycket.
Red barbacka också sen drar hon ner huvudet och bockar lite mer. Så jag åkte av. Blev en rejäl smäll. Trodde först jag fått hjärnskakning, var helt vimmelkantig och fick lite ont i ryggen. Hoppade upp igen och gjorde en vänsterfattning bortåt och hemåt. Men galopperade bara några språng. Hon var ändå jätteduktig som tog rätt galopp nästan varje gång. Men hon är jättepigg nu så blir att rida med sadel tills hon lugnar ner sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0