Igår Piggelin

Hade tänkt rida Tjärnrundan igår var inte så bra underlag på ett ställe. Så jag ändrade rundan litegrann. Hittade ett jättebra ställe att rida på. Tog en stund att skritta dit. Sen travade jag fram o tillbaka på en lång raksträcka. Hon låg på jättemycket och ville bara springa. Men jag gav mig inte. Travade på tills hon lugnade sig och lyssnade på mig. La in nån skrittpaus då hon inte har så bra kondis just nu. När hon förstod att det inte gick ut på att trava så fort som möjligt blev hon jättetrevlig fast hon försökte dra iväg lite imellanåt. Hon blev lite svettig av det här men la inte in någon galopp eftersom jag tyckte hon gått tillräckligt hårt. Nog hade hon orkat galoppera men eftersom hon hade så mycket överskottsenergi så tror jag hon hade busat mest och blivit jättepigg igen när jag just fått henne lugn och att fokusera på mig. Å andra sidan behöver hon få galoppera av sig.

Idag hade Linda tömkört på banan. Hade gått jättebra. Förutom att Z hade gått omkull med bakdelen när hon blev för pigg. Men det hade också gått bra. Hade tänkt rida imorgon, men tror hon får vila så rider jag på måndag istället.


Har oturligt nog fortfarande ont efter att jag ramlade av så måste gå o kolla uppe det. Har jätteont i nacken och i ryggslutet. Hade ju lite blåmärken där, men det ömmar fortfarande ganska mycket. Men det kanske är normalt? Jaja väldigt onödigt att jag slog mig så mycket. Blir sadel nu framöver. Vet ärligt inte om jag hade suttit kvar idag utan den. Haha så busig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0