Jävla galning

Allt som jag skrev försvann, orkar inte skriva om hela.
Zootis är tokpigg för tillfället. For min nya favorit både igår och idag.
Igår red jag lite skänkelvikningar och tempoväxlingar. Galopperade bara höger orkade inte tjaffsa så sket i vänstergaloppen. Hon var jättepigg.

Idag var hon ganska bråkig. Galopperade ganska mycket i båda. Massa tjafffs i vänster. Hon ville att jag skulle släppa henne i fattningarna, men jag hade inte suttit kvar om jag gjort det. Men fick ge med mig lite. Jag vet inte riktigt vad hon gjorde. Men tappade stigbyglarna och balansen ett antal gånger. Såklart bockade hon en del, vet inte riktigt vad hon gjorde de andra gångerna. Bekvämt var det då inte! Tog en timme innan hon blev hyffsat ridbar. Då var jag helt död. Z var också trött. Mamma filmade lite på slutet så kanske lägger upp sen. Då såg hon jättefin ut. Skrittade av henne för hand i ca 25 min. Vi mötte även en travhäst i skogen. Det tyckte travhästen Zootis var jätteläskigt så hoppade av som vanligt så hon skulle våga gå förbi. Hon försökte springa iväg. Var även ett läskigt däck efter. Nästa gång SKA jag sitta kvar! Imorrn ska jag ut o skritta sen rider Linda på torsdag. Hon skulle ut o galoppera. Sen rider jag lördag tror hon får vila på söndag. Jag ska sova i Umeå på söndag sen opererar jag mig på måndag. Kommer hem på Tisdag vet inte hur fort jag kommer att kunna rida igen. Hoppas det går fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0